ipress.fi sivuston käyttö- ja toimitusehdot
Kiitos, kun käytät ipress Finland -verkkokauppaa.
Sivustoa koskevaa palautetta, kysymyksiä tai kehittämisehdotuksia voi lähettää sähköpostitse osoitteeseen info@ipress.fi tai etusivun https://ipress.fi/ ota yhteyttä -lomakkeen kautta.
Sopimusehdot
Näitä yleisiä sopimusehtoja sovelletaan Helsinki Bofori Oy ( y-tunnus 2558752-2 ) hallinnoimassa ipress Finland -verkkokaupassa tarjolla olevien tuotteiden valmistuksessa ja toimituksissa. Tilatessaan tuotteita verkkokaupastamme asiakas hyväksyy nämä ehdot.
Ehdot ovat voimassa 01.02.2019 alkaen.
Asiakkaan tulee olla vähintään 18-vuotias ja käyttämiensä maksuvälineiden luvallinen haltija tai hänellä tulee olla edustamansa yrityksen valtuudet suorittaa tilaus. Henkilö- ja yritystietojen käsittelyssä sovelletaan Euroopan Unionin yleisiä tietosuoja-asetus ehtoja. Asiakas luo verkkokauppaan tilin ja luo samalla henkilökohtaisen tunnisteen (käyttäjätunnus ja salasana), näin tehtyään asiakas on vastuussa kaikista luomillaan tunnisteilla tehdyistä ostoista. Lopettaessaan tilinsä käytön asiakkaan pitää ilmoittaa lopetuksesta ipress Finland:lle kirjallisesti.
Yhtiö pidättää oikeuden koska tahansa muuttaa näitä ehtoja julkaisemalla muutetut ehdot verkkokaupan sivustolla. Muutettuja ehtoja sovelletaan tilauksiin, jotka on tehty yhtiön ilmoittamana voimaantulopäivänä tai sen jälkeen.
Tilaaminen
Toimittamalla aineistoa ja/tai tilaamalla tuotteita verkkokaupasta asiakas hyväksyy nämä ehdot. Hyväksymällä nämä ehdot asiakas hyväksyy myös sen, että voimme lähettää sähköpostia tai tekstiviestejä tilaukseen liittyvissä asioissa.
Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin erillisiin aineisto-ohjeisiin https://ipress.fi/aineisto-ohjeet/ ja toimitusehtoihin. ipress Finland ei siis vastaa virheistä, jotka johtuvat asiakkaan toimittamasta virheellisestä aineistosta tai asiakkaan toimista tilausprosessin aikana.
Aineiston toimittaminen ja tekninen laatu
Toimittamalla aineistoja verkkokaupan tilausjärjestelmään tilaaja vastaa sen lainmukaisuudesta. Verkkokaupassa ilmoitetut tuotteiden hinnat ja laatu perustuvat aineisto-ohjeiden mukaisiin aineistotoimituksiin. Mahdollinen aineistojen korjaus veloitetaan asiakkaalta erikseen sovittavan hinnan mukaisesti.
Tilausvahvistus ja tilauksen voimaantulo
Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Voit myös tarkastaa tilauksen sisällön ipress-sivuston käyttäjätililtäsi. Tilaus katsotaan voimassa olevaksi, kun tilausvahvistus on lähetetty.
Koska tilausvahvistus on tosite asiakkaan ja ipress-verkkokaupan välillä tehdystä sopimuksesta ja ostoksesta, suosittelemme säilyttämään sen mahdollista jatkokäyttöä varten.
Maksutavat
Henkilötietojen ja maksutietojen välittäminen tapahtuu suojattua yhteyttä käyttäen.
Tuotteet maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, LähiTapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, S-Pankki, Ålandsbanken sekä maksukortit ja MobilePay. Maksaminen tapahtuu Paytrail Oyj:n sivuston kautta. Maksutapana on myös osamaksu.
——————–
Maksupalvelutarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
www.paytrail.com
Verkkopankit
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.
————-
Yrityksille ja muille voimassaoleville Y-tunnuksen haltijoille tarjoamme mahdollisuuden maksaa ostokset laskulla. Maksuehto on 14 päivää netto ja viivästyneestä maksusta perimme korkolain mukaista 8 % vuotuista viivästyskorkoa.
Tuotteiden toimitus
Tuotteiden normaali toimitusaika on 4-5 arkityöpäivää tilausvahvistuksen toimittamisesta. Tilaajalla on myös mahdollisuus valita pikatoimitus erillistä korvausta vastaa. Pikatoimitus toimitetaan tilausvahvistuksen jälkeen 3 arkityöpäivän kuluessa.
Tuotteen toimitetaan pääsääntöisesti Postipakettina.
Tuotteiden virheet ja korvausvelvollisuus
ipress Finland ei vastaa asiakkaan toimittaman virheellisen aineiston tai asiakkaan tilauksessa antaman virheellisen tiedon aiheuttamasta virheestä. Verkkokaupassa ilmoitetut toimitusajat ovat arvioita, niistä poikkeaminen ei aiheuta korvausvelvollisuutta. ipress Finland ei missään tilanteessa vastaa virheellisen tuotteen aiheuttamista välillisistä tai epäsuorista kustannuksista, vaan korvausvelvollisuus rajoittuu yhtiön toimittaman tuotteen arvoon. ipress Finland ei myöskään ole vastuussa sellaisesta haitasta, joka johtuu teknisistä häiriöistä tai sivustoon linkitetystä materiaalista, joka on ulkopuolisten osapuolten julkaisemaa.
Peruuttamisoikeus ja tuotteiden palauttaminen
Yritysasiakas vastaa siitä, että ipress-verkkokaupasta yrityksen nimissä tilauksen tehnyt on oikeutettu solmimaan sopimuksen tuotteiden hankinnasta ja toimituksesta yrityksen puolesta. Yritysasiakkaan laiminlyödessä tuotteiden vastaanottamiseen liittyvät velvoitteensa, on ipress-verkkokaupalla oikeus veloittaa sille aiheutuneet ylimääräiset kustannukset ja pidentää toimitusaikaa tai purkaa sopimus.
Näihin ehtoihin, sopimuksiin sekä tuotteiden toimituksiin liittyvät riidat ratkaistaan lopullisesti välimiesmenettelyssä Keskuskauppakamarin nopeutettua välimiesmenettelyä koskevien sääntöjen mukaisesti. Välimiesmenettelyn paikka on Helsingin kaupunki Suomessa, ja välimiesmenettely käydään Suomen kielellä.
Kuluttaja-asiakkaiden osalta noudatamme kuluttajasuojalakia. Huomioithan, ettei kuluttaja-asiakkaalla ole peruuttamisoikeutta mikäli ipress-verkkokaupasta on hankittu tuotetta, joka valmistetaan tai jota muunnellaan kuluttaja-asiakkaan vaatimusten mukaisesti tai selvästi henkilökohtaisia tarpeita vastaaviksi. Peruuttamisoikeus ei siten koske tuotetta, joka on valmistettu tai jota on muunneltu kuluttaja-asiakkaan toimittaman aineiston perusteella.
Mahdolliset erimielisyydet pyritään ratkaisemaan ensisijaisesti toimittajan ja asiakkaan välisillä neuvotteluilla. Jos sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja-asiakas voi viedä asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Kuluttaja-asiakkaalla on myös oikeus saattaa asia riidanratkaisuelimen käsiteltäväksi Euroopan komission ODR –foorumin kautta osoitteessa http://ec.europa.eu/odr. Käytä asian käsittelyn yhteydessä sähköpostiosoitettamme info@bofori.fi.
Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi. Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.
Palautettavat tuotteet tulee pakata huolellisesti. Mikäli tuotetta on käytetty tai käsitelty huolimattomasti, asiakas vastaa tuotteen arvon alenemisesta.
ipress ei vastaa viivästyksestä tai vahingosta, joka johtuu esteestä, jota ipress ei voi voittaa, tai jos sopimuksen täyttäminen edellyttäisi uhrauksia, jotka ovat kohtuuttomia verrattuna sopimuksen täyttämisen merkitykseen asiakkaalle.
Henkilötietojen käsittely
https://ipress.fi/sivusto kerää ja käsittelee henkilötietoja soveltuvien lakien mukaisesti. Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä ja sen tarkoituksesta on saatavilla tietosuojaselosteen viimeisimmästä versiosta: https://ipress.fi/tietosuojaseloste/